Questo sito contribuisce alla audience di

Intervista ad Api Cosplay

Intervista ad Api Cosplay!

cosplay digi charat, cosplay magic knight rayearth, cosplay soul calibur ivCiao, for me doing this interview is a big pleasure. Here the first question, who are you?
I’m 24 years old, I started my cosplay hobbie 10 years ago. I have a master in communication and a degree in protocol and public relations. I love dancing, I have studied different types of dance but I’m not a pro, yet. I love sushi and pizza, love partys with my friends and I like a lot going to clubs and rock bars. About music, I like any kind of music, classic, mexican, reggae, rock, metal, pop, rap, etc…

How was born your passion for the cosplay?
When i was at college there was a guy that I really liked and he once told me that he wanted to do Cosplay. I didn’t know what was that but I agreed. At the end, I was the only one with the costume but I really enjoy people asking me for a photo and everyone screaming my characters name.

Who has introduced you to the cosplay?
This guy that I liked told me about cosplay but then I met in a forum two friends who showed me how to start doing cosplay.

What has been the first cosplay that you have done?
Puchiko (Petit Charat) from Digi Charat.

Instead what has been the cosplay you liked to do more?
Hikaru Shidou from Magic Knight Rayearth.

What has been the last cosplay?
Tira from Soul Calibur IV.

What cosplay you would like to do in the future?
Infested Kerrigan from Starcraft II.

How do you choose a cosplay?
For what can I do on stage or only if I kinda see its going to fit me very well hehe :D

How long do you put us to create a custom?
It depends on the character. But usually it takes me for 15 days to one month or even more. I’m not very quick doing my cosplays because of work T_T

Is there anyone who can help you in preparing the costumes? Do you create the accessories or do you buy them somewhere?
Usually I get some help from friends. I try to create my accesories by myself, when I don’t have any idea of how to do it I ask a friend. I only bought the chii’s ears.

Have you ever participated in the contest during conventions? Have you ever won any prize?
For both questions, Yes, I have. I love participating on conventions, I usually don’t do a cosplay only for modeling.

What means for you be cosplayer?
For me it’s to put all my creative ideas into work. That’s what I like of it, all the creative stuff you can do when you are creating all the outfit (clothes, accesories and coreography).

Do you have a web site?
No, i don’t have. I have always say that sooner or later I will but right now I only have my facebook profile, just search for “Api Cosplay”

What are your projects for the future?
Right now I only have the Infeste Kerrigan for sure and other projects that still aren’t sure. But I hope I can do them very soon.

The dreams in the drawer?
I would love to finish my Kerrigan custome, have my online page and travel to different cons and partecipate with all the cosplays I have in mind and meet a lot of new cosplayers!!!

Thank you very much for this interview, in mouth to the werewolf for everything!

Ciao, per farti quest’intervista è un grande piacere. Ecco la prima domanda, chi sei?
Ho ventiquattro anni, ho iniziato l’hobby del cosplay dieci anni fa. Ho un master in comunicazioni e una laurea in pubbliche relazioni e di protocollo. Amo ballare, ho studiato diversi tipi di danza, ma non sono una professionista, ancora. Amo il sushi e la pizza, le feste con i miei amici e mi piace molto andare a club e bar rock. A proposito di musica, mi piace ogni tipo di musica, classica, messicana, reggae, rock, metal, pop, rap, ecc …

Quando è nata la tua passione per il cosplay?
Quando ero al college c’era un ragazzo che mi piaceva molto e lui una volta mi disse che voleva fare cosplay. Non sapevo cosa fosse, ma ho accettato. Alla fine, ero l’unica con il costume, ma mi piace che la gente mi chieda una foto e tutti che urlano il nome del mio personaggio.

Chi ti ha introdotto al cosplay?
Questo ragazzo che mi piaceva mi ha parlato di cosplay, ma poi ho incontrato due amici in un forum che mi ha fatto vedere come iniziare a fare cosplay.

Qual è stato il primo cosplay che hai fatto?
Puchiko (Petit Charat) da Digi Charat.

Invece qual è stato il cosplay che ti è piaciuto fare di più?
Hikaru Shidou da Magic Night Rayearth.

Qual è stato il tuo ultimo cosplay?
Tira da Soul Calibur IV.

Quale cosplay vorresti fare in futuro?
Infested Kerrigan da Starcraft II.

Come scegli i cosplay?
Per quello che posso fare sul palco o solo se vedo che mi sta molto bene hehe: D

Quanto ci metti a creare un costume?
Dipende dal personaggio. Ma di solito mi ci vogliono dai quindici giorni ad un mese o anche di più. Non sono molto veloce nel fare cosplay a causa del lavoro T_T

C’è qualcuno che ti aiuta nella preparazione dei costumi? Crei te gli accessori o li compri da qualche parte?
Solitamente ricevo qualche aiuto da amici. Cerco di creare gli accessori da me, quando non ho la minima idea di come farlo chiedo un amico. Ho solo comprato le orecchie di Chii.

Hai mai partecipato al contest durante le fiere? Hai mai vinto qualche premio?
Si, per entrambi i quesiti. Mi piace partecipare alle convention, di solito non faccio cosplay solo per il modeling.

Che significa per te essere una cosplayer?
Per me è di mettere tutte le mie idee creative a lavoro. Questo è quello che mi piace del cosplay, tutte le cose creative che è possibile fare quando si sta creando tutte le cose per il cosplay (vestiti, accessori e coreografia).

Hai un sito web?
No, non c’è l’ho. Ho sempre detto che prima o poi lo farò ma ora ho solo il mio profilo su facebook, basta cercare “Api Cosplay”.

Quali sono i tuoi progetti per il futuro?
In questo momento ho solo la Infeste Kerrigan di sicuro e altri progetti che ancora non sono sicuri. Ma spero che li possa fare molto presto.

I sogni nel cassetto?
Mi piacerebbe finire il mio costume di Kerrigan, avere la mia pagina on-line e viaggiare per le diverse convention e partecipare con tutti i cosplay che ho in mente e incontrare un sacco di cosplayers nuovi!

Grazie mille per l’intervista, in bocca al lupo mannaro per tutto! Ecco le foto dei cosplay di Api!

Ecco le foto dei cosplay di Api!Ecco le foto dei cosplay di Api!Ecco le foto dei cosplay di Api!Ecco le foto dei cosplay di Api!Ecco le foto dei cosplay di Api!Ecco le foto dei cosplay di Api!

Le categorie della guida